יום שישי, 13 בספטמבר 2013

האי מורנו או עד כמה אפשר לטייל עם ילדה חולה...

היום קמנו בבוקר והחלטנו שלמרות שדנה לא במיטבה ניקח נורופן וניסע (בעיקר נשוט) לאי מורנו, בתקווה שהיום מצבה ישתפר. ואם לא ישתפר - נשב איתה באיזה בית קפה ונחכה לכולם כי החדר שהיינו בו היה לא מזמין להשאר בו...
התחלנו את היום בגשר של  Calatrava שבניגוד לגשר הירושלמי, בוונציה האומן הצליח להיות קצת יותר צנוע. איתי מיד עדכן את הילדים על מפגש המרגש עם Calatrava בירושלים, אבל על כך בהזדמנות אחרת.

ומיד אח"כ נסענו לאי מורנו (היינו חייבים להרוויח על הכרטיס 24 שעות נסיעה בימבוס = האוטובוס הימי. והצלחנו בכך).

פגשנו יונה שהיתה בדיוק עסוקה במקלחת הבוקר שלה

באי מורנו מתמחים בעבודות זכוכית ובדרכנו למוזיאון הזכוכית אכן ראינו עבודות מיוחדות ומקוריות רבות ויפות (וגם קצת מסחריות).
אדנית עם פרחים מזכוכית

כלי שח יהודים נגד נוצרים
פסל שנראה כמו של צ'יהולי, אך שייך לאמן שנקרא Simone Cendeze

ישן אל מול חדש
גם נגה ב window shopping
"איזה סנדלים מהממים..."
מורנו בכלל קצת רגועה יותר מהעיר גופא, אך עדיין מאוד דומה במאפייניה. בהחלט מצדיקה את המסע, שגם הוא חביב. אפילו איה הודתה שמבחינת הטלטולים על המים היה סביר.
יצאנו ממוזיאון הזכוכית והתחלנו ללכת (מיד אחרי גלידה, כמובן) לכיוון ה"ימבוס" (אוטובוס של מים) במטרה לחזור למסטרה ומשם להתחיל לנסוע לדולומיטים. פתאום נשמע צלצול בטלפון עם הקו האיטלקי שלנו. על הקו היתה שולמית, שלומדת עם רועי וגם מדריכה כמוהו בתנועה. גם היא כמונו באיטליה, אך להבדיל היא מבלה אצל משפחתה בטריאסטה, שם גדלה. למרות הפצרותיה והאטרקטיביות שבכך, ויתרנו על ביקור אצלם (סטיה מהדרך של 150 ק"מ לכל כיוון) . שולמית המליצה לבקר בבית הכנסת בוונציה. התחיל דיון על הימבוס האם יורדים ליד הגטו ועושים עוד סיבוב קטן, או ממשיכים לתחנת הרכבת, משם לאוטו ומתחילים להתקדם צפונה ולמעלה. דנה כבר לא היתה במיטבה ואני הזכרתי לאיתי את המקרה המופרסם בבוסטון של הסיבוב הנוסף כשאני בהריון, ונראה שדנה קרובה למצב הזה...
בסופו של דבר החלטנו לעשות מעשה מעט מסוכן ולהתפצל. אני ודנה המשכנו בימבוס לתחנת הרכבת ואיתי, נגה ורועי ניסו לראות את בית הכנסת ולהפגש שעה אחר כך, ב"נקודת ברזל" שנקבעה מראש ובעזרת הווקי טוקי (בהשאלה מבורכת ממשפחת שני).
הגטו היהודי
זה היה פתרון  טוב לכולם. מסתבר שהכניסה לבית הכנסת היא רק בסיור, והסיור היה צריך להיות עוד כמה שעות. דנה נמנמה לה בימבוס עד תחנת הרכבת, ואחרי נורופן נוסף קצת אספה כוחות לנסיעה הארוכה לדולומיטים. נגה, רועי ואיתי בכל זאת נהנו עוד קצת מהשיטוט בסמטאות ומעל לתעלות.
נפגשנו ויצאנו לדרך ל Arabba.

איזה דשאים שיש להם פשוט לקנא.

הדירה בArabba  בית עץ  מקסים: Home Service Arabba.