יום שלישי, 19 ביולי 2016

רועי בונה לוח זמנים

אחרי הרעב הגדול שהיה אתמול, רועי הכריז על טבלת זמנים שבה יש גם זמן לאוכל, ולכן היום פעלנו לפיו.
10:00-12:00 ארמון המלוכה + א. בוקר (סנדביצ'ים מהבית).
12:00-13:00 תערוכת בנקסי
13:00-14:00 עליה על המגדל
14:00-15:30 א. צהריים + הליכה למוזיאון
15:30-16:30 מוזיאון רמברנט
לאחר נסיעה קצרה בחשמלית (tram בעברית) התייצבנו ב-9:55 בפתח הארמון. ובעשר, עם פתיחת השערים, יצאנו לסיבוב בארמון המלוכה. מכיוון שדנה והמלך שניהם חוגגים את יומולדת ב-27.4, אז דנה החליטה להגיע לארמון ולהציע למלך שבמקום שכל שנה הם יתחרו בינהם למי יש יומולדת יותר מוצלחת, הפעם הם יחגגו יחד. הוא יזמין את החברים שלו והיא את שלה ולא צריך כל שנה את התחרות הזו.
אבל וילם-אלכסנדר לא יצא לדבר איתנו... והוא גם לא באמת גר שם....
הבנין נבנה כבית עיריית אמסטרדם לאחר שהולנד השיגה עצמאות משלטון ספרד במאה ה-16, לאחר "מלחמת 80 השנים". במלחמה פתח ויליאם מאורנג', שנחשב ל"בן גוריון" ההולנדי, ומייסד שושלת המלוכה שלאחר תהפוכות ואינטריגות רבות לאורך המאות גם המלכים העכשוויים הם איכשהו צאצאיו. על אף שהבנין נהפך לארמון המלך על ידי לואי נפוליאון, אחיו של הנפוליאון הגדול, כאשר הפך למלך הולנד ב-1808.

אולם הכניסה המפואר. 


אטלס מחזיק את העולם. קצת מגלומניה של שליטי העיר לאחר הנצחון על ספרד.


אחרי ארוחת בוקר של סנדביצ'ים על מדרגות הארמון (בצד, לא הפרענו), המשכנו לתערוכה של בנקסי שהוא אמן רחוב בריטי שעושה גרפיטי פרובקטיביים ונושאי מחאה, בדרך כלל ללא רשות. עולה בעצם השאלה האם הוא "פושע או אמן?"

 משם הלכנו למגדל שעולים בו רק עד חצי הגובה, 166 מדרגות. קטן עלינו לעומת המגדל באוטרכט.
גם פה עולים קומה ומקבלים הסבר ממדריכה שעלתה איתנו.
 תמונות מהגג...


 משם עברנו לכנסיה שמחוברת למגדל. אמנם זה לא היה בתכנון הראשוני של רועי, אבל גילינו שנמצא בכרטיס במוזיאונים שלנו בחינם וגם היינו צריכים שירותים כך שנכנסנו בכל זאת.
 הכנסיה מבפנים היתה יפה עם תקרת עץ מרשימה. וגם היה לה תרשים הסבר הומוריסטי ומגניב. למשל, הצביעו על מיקום המטף בכנסיה והסבירו שהנס הגדול של כנסיה זו הוא שהיא לא נשרפה באף אחת משתי שריפות הענק שהיו באמסטרדם במאה ה-16. ברחבי הכנסיה מפוזרים אגרטלי זכוכית עם פרחים, וגם על הרצפה פה ושם. העניין לא ברור אבל בהחלט יש ריח טוב.


בסיום הביקור בכנסיה הלכנו לאכול צ'יפס  במקום המומלץ Vlemineckx , עם תגבור סנדביצ'ים או ירקות למי שרצה. זה ענה על דרישות אספקת מזון בצהריים...
דומני שזה היה באיחור קל ביחס ללו"ז, אך זה עבר בשלום.
 משם המשכנו למוזיאון רמברנט, שמאוד השתנה מאז היינו בו לפני כ-15 שנה. הקצבנו שעה למוזיאון אבל זה לקח קצת יותר.
סדנת הדגמת יצירת תחריט, לפי שיטותיו של רמברנדט.


מכיוון שבאזורי היצירות אסור לצלם, נחסכה גם מכם, קוראינו היקרים, חוויית תמונות מהתצוגה כאן כמו גם במוזיאונים אחרים. חפשו באינטרנט הקרוב לביתכם את יצירות האמנים.

בחזית המוזיאון. בדומה לבית אנה פרנק, גם כאן המוזיאון השתלט על הבית הסמוך, נתן לו חזות מודרנית ושם נמצא חלק מהתצוגה ופונקציות נילוות שונות.


נגה והשלט

סיימנו את היום ב17:30 והלכנו לרחוב הקניות כדי לקנות נעלי ספורט לנגה ותיק בי"ס לדנה. עברנו עוד בהמבורגריה Burgerlijk Amsterdams לקחת מנה מצויינת הביתה ומשם לאריזות. מחר מפנים את הדירה בבוקר, מתכננים להפקיד מזוודותינו למשמורת ולהמשיך לשוטט, ובלילה ממריאים לתל אביב.

תגובה 1:

  1. ״מתכננים להפקיד מזוודותינו למשמורת״ - איפה?? מהפוסט הראשון יצרתם את המתח וזה כל מה שאתם מספרים לנו?

    חוץ מזה, רועיקי, אני מאוד מרוצה מאיך שאתה מתמודד עם בעיית ההורים המרעיבים.

    השבמחק