יום שלישי, 12 ביולי 2016

יום של שיט אל גאודה

הבוקר החלטנו לצאת לדרך מוקדם על מנת לצמצם פערים. מה שנקרא "קמים-שטים". בפועל אכן קמנו התלבשנו שחררנו חבלים ויצאנו לדרך בשעה שמונה. נסענו קטע קצר והגענו אל גשר, ששם קשרנו את עצמנו וחיכינו עד אשר הגשר (המוכר לנו מפעמיים אמש) ייפתח. זה קרה רק בשעה 9:00. למרות שבמדריך סירה שלנו כתוב שהגשר עובד משעה שש, כך שלא ממש הבנו למה היינו צריכים להמתין כל כך הרבה...
זהו הגשר עברנו בו הכי הרבה פעמים בטיול - פעמיים אתמול ועוד פעם היום.
אחרי התקלה הזו התחלנו יום של שיט ארוך שהתחיל עם נופים פסטוראלים לאורך התעלה.
מה עושה פה הבובה של במבה?!

למדנו כי יש דרכים שונות לתפעל את הגשרים. למשל בתמונה הבאה צריך להגיע, לעצור ליד עמודי עץ ולכרוך חבל סביבם  (שזה לא טריוויאלי בסירה), וללחוץ על כפתור על מנת לקרוא לאחראי שפותח את הגשר. השלטים בהולנדית. אני לא אספר לכם מה התרגום של גוגל עושה מזה, אבל הבנו...
אחרי כשעה של נסיעה מצאנו מקום נחמד לעצור בו את הסירה. כשאין מזח מסודר תוקעים יתדות באדמה וקושרים את הסירה אליה. כך עשינו.
דנה קושרת בסירה את החבל שחוזר מהיתד
 אכלנו ארוחת בוקר טעימה ומזינה והמשכנו הלאה.
ארוחת בוקר לחם גבינות וסלט
כבר מאומנים יודעים להגיע בדיוק לכפתור וללחוץ.
טחנת רוח יומית. אחת מיני רבות שראינו בדרך.
הסירות משמשות כמובן גם כלי עבודה כאן. המנוף מעביר חומר מהסירה לדוברה.
מוקדש במיוחד לשי, בן ורז
עברנו ב Lock שנראה משפחתי.  כנראה בעל ואישה מתפעלים אותו וגובים תשלום מעבר.
מתחברים לגדה

אז מה עושים יום שלם בסירה אתם וודאי רוצים לדעת. אז חלק משיטים, שומעים מוזיקה, משחקים משחקים שונים, והכי הרבה קוראים ספרים. ומנסים לפענח את המפה, התעלות, אילו גשרים יש ומה גובהם. כלומר האם אפשר לעבור מתחת כשסגורים או שצריך לחכות שייפתחו כדי לא לקפד את גג הסירה.
משחקים וקוראים

רועי הסקיפר

דנה הסקיפרית
פינות ישיבה שונות
רואים נוף ועוברים מתחת הגשרים
בגשר הזה לוחצים על הכפתור 3 שניות שבסופם הגשר נפתח לבד. להגנתו יש לומר שזהו גשר הולכי רגל.
גם פה הכיתוב הוא בהולנדית
כך היה היום שלנו עד שהגשם התחיל. לעבור גשרים בגשם זה הרבה פחות נחמד. ראשית צריך להיקשר  ולחכות. כשהשער מתחיל להפתח צריך להשתחרר המקשירה.
אך זו היתה אפיזודה יחסית קצרה של גשם.
רועי קושר עם מטריה בגשם זלעפות

המגבים בסירה עובדים

רועי מחזיק את הסירה מבפנים אחרי שקצת התנגב

רטוב!

גשר שכולו עולה למעלה על גלגלות.
זהו  כבר הגשרים היו מספיק גבוהים נכנסנו לגאודה (=חאודה, אם רוצים שההולנדים יבינו) כך שלא צריך לצאת להרטב, אבל גם הגשם פסק.
וגם סירה עם מנוף...
הגענו לחאודה ויצאנו לסייר בעיר. אחרי 9 שעות של שיט זה בהחלט הכרחי.
על שפת התעלה
הגענו לכיכר המרכזית בעיר. פה בדרך כלל בימי חמישי מתקיימת ההצגה של שוק הגבינות, אנחנו פה בימים שלישי-רביעי ולכן לא נראה זאת.

סוף היום המתיש סגרנו במסעדה מעולה שנקראת סטקים וגבינות או בשמה ההולנדי Koeien en Kaas שנמצאת ברחוב Achtter de Waag 20 Gouda.  קצת תמונות מהאוכל.
המבורגר שחור לאיה

נגה עם המבורגר ילדים

איתי עם המבורגר סלמון הקרוב ודנה עם המבורגר גבינה צמחוני ומפתיע

בדרך חזרה לסירה פגשנו בובה על סירה
במרינה שחנינו הצמידו אותנו לסירה וסירה הבאה אלינו. כך שכדי להגיע לרציף צריך לעבור על סירה של אחרים.
חזרנו לסירה למקלחת ולישון.