יום שישי, 12 ביולי 2019

טסים לקרואטיה נוחתים בזאגרב

כששעת הטיסה היא 5:10 בבוקר אתה כבר יודע שזה יהיה לילה ארוך. מגיעים לשדה בשעה 2:20 עד שמוצאים את המקום ל check-in של הטיסה (G) שזה כמובן שתי קומות למטה. מגיעים לתור של הבידוק הביטחוני ואחריו תור עוד יותר ארוך (אשכרה שעה וחצי) להפקדת המזוודות, שני דלפקים עם פקידות שלקחו את הזמן...

המראנו כשעה איחור 6:15 חלקנו הצליח לישון קצת וחלקנו פחות, אבל בסופו של דבר נחתנו אספנו את האוטו מהשכרת הרכב שיחקנו rush  hour עם המזוודות בבאגז' ויצאנו לדרך.
הצלחנו להגיע קרוב מאוד לדירה עמדנו במקום של תחנת מוניות ואיתי קפץ לדירה להביא את כרטיס כניסה לחניון שנמצא כחצי ק"מ מהדירה. התלבטנו מה לעשות עם המזוודות והחלטנו שאיתי והבנות ישימו את המזוודות בדירה ואני בינתיים אנסה לאתר איפה נמצאת החניה המדוברת. תוך כדי ניסיונות לאתר את החניה כשהסלולרי של איתי עדיין לא עובד כמו שצריך מגיע פקח/שוטר ומראה שהוא צילם את האוטו עומד במקום אסור. מיד מתחילים בהסברים שיש  כרטיס לחניון ומציגים אותו, אבל לא יודעים איך מגיעים אליו. בנתיים כבר איתי והבנות חוזרים מהורדת המזוודות ומצטרפים להסברים. הפקח המסכן מנסה בכל כוחו להסביר לנו בקרואטית שוטפת עם תוספת של פה ושם כמה left, right איך להגיע ועל הדרך מוחק לנו את הדו"ח מהמכשיר (פוקסים נחשבים...). באמת ניסינו להגיע לפי ההסברים שלו, אבל שוב טעינו. עצרנו שוב בצד, יחד עם דנה נכנסנו לבית קפה עם דף ועט וביקשנו שיציירו מפה עם הסבר איך להגיע, הבחור נראה מסכן לגמרי אחרי הבקשה הזו. כמוצא אחרון ביקשנו שיחבר אותנו ל wifi  שננסה לראות במפה ואת זה הוא עשה בשמחה, מצאנו את הדרך צילמנו את המסך ושוב יצאנו לדרך והפעם גם הצלחנו להגיע... יייששש!

התחלנו את מסענו ברכישה של סים מקומי שתהיה לנו גישה עד שנפתור את הבעיה שיש אצל איתי (שהסתברה בדיעבד במחסור בהגדרת APN נכון). על הדרך כבר קצת הסתובבנו, וכדרכו של איתי בכל עיר חיפשנו את ה- tourist information  הקרוב לביתך , ומשם אחרי תלונות רציניות מצד נגה על רעב, אכלנו צהרים ב submarine burger שהיה מוצלח ביותר.
מחכים למנות
והנה הן מגיעות
 חזרנו לשנת צהרים בדירה החמודה שלנו.
אחר הצהריים יצאנו לסיבוב נוסף. זה היה אחרי מאבק קשה להוציא את הבנות מהמיטה. דנה שניסתה בטיסה לקחת את הכדור נגד בחילות כל היום הסתובבה מסוממת נרדמה בכל רגע אפשרי ושנת הצהריים לא עזרה, רק החמירה את המצב...
הסיבוב הצדיק את עצמו טיילנו באזור החדש של העיר.
עברנו דרך הפסל החשוב של ניקולה טסלה. כן, זה אותו האיש שיצא נגד אדיסון וניצח אותו עם רעיון זרם החילופין והממציא של מדידת המגנטיות, עוד פרטים בויקיפדיה הקרוב לביתכם...
הוא בעצם נולד בסרביה אבל היום הכפר שלו הוא חלק מקרואטיה
 ביקרנו בכיכר טיטו החשובה.
ניסיון לתמונה פנורמית של הכיכר
 משם המשכנו לכיוון הגנים הבוטניים שבדיוק סגרו את שעריהן בפנינו (סוגרים ב 19:00).  תבואו מחר החל מ 9:00 הציעה השומרת.

שביזות אחר הצהריים

יותר מאוששות
הגענו לאזור שבו היו כל מיני ארועי הפנינג שלא יודעים להסביר את תכליתם, אבל היה כיף לפגוש. כבר כשהתקרבנו לאחד האזורים מרחוק שמענו מוזיקה חזקה שעליה דנה אמרה שהקרואטית ממש מזכירה עברית כשהתקרבנו יותר ללהקה  גילינו שזו להקה אורחת
The Mediterranean Rhythm

בהמשך מצאנו עוד אזור עם הפנינג נחמד
חזרנו לדירה אחרי שביקרנו בסופר להצעתה של נגה וקנינו מצרכים לפסטה ברוטב.
בשיתוף פעולה הכנו את ארוחת הערב, אכלנו ונפלנו שדודים למיטות.