יום ראשון, 21 ביולי 2019

ספליט העיר

היום לקח קצת זמן לקום הכל היה איטי יותר. התחלנו בסיור בעיר. הלכנו לפי Self-guided walking tour of Split ולפי המפה פה. זה היה מאוד נוח.

הגענו לארמון, אך הפעם לא היתה לנו חזרה של האופרה.

בנכנסנו לראות את מרתפי הארמון. החלוקה במרתפים היא לפי חלוקת הארמון למעלה מכיוון שהם היסודות שנותנים את החיזוק למעלה.
הכי התלהבנו מצינורות הביוב שעברו שם. דנה שאלה את איתי אם גם העבודות של מתקני הביוב שלו יוצגו כך בעוד אלף שנה. איתי לא התחייב...
צינורות הביוב המפורקים בתצוגה

תחרות מי פותח פה יותר רציני
 יצאנו לטיילת ראינו את הארמון מכיוון הים.

בשלב הזה של היום התפצלנו איתי ונגה הלכו לשוט מסביב לחופי העיר, בסירה שנראית כמו צוללת ויש בה גם חלונות כלפי המים בפנים.  השאר הלכו להתארגן קצת בדירה. בסיום השיט חברנו להמשך. עכשיו תמונות מהסירה.

נכנסים לצוללת אושר גדול

תמונה מתוך הצוללת

חלק מהשייט עומדים למעלה ומביטים

הלכנו לראות את המוזיאון של הפסל המפורסם של קרואטיה מסטרוביץ The Ivan Meštrović Museums. המוזיאון ממוקם בבית שהוא בנה לעצמו אבל בסוף מלחמת העולם השניה הוא עבר לגור בארה"ב. המוזיאון קצת רחוק והיה חם בדרך אבל במוזיאון היו  פסלים יפים.

גן הבית תצלום מהמרפסת העליונה

משם המשכנו Meštrović’s Crikvine-Kaštilac

כשחזרנו למרכז של ספליט גילינו שיש תחרות של Streetball על החוף. צפינו קצת והמשכנו  לארוחת ערב של פיצה במקום שנקרא Konoba Pizzeria Feral, היה טעים.