יום שבת, 13 ביולי 2019

גורני גראד העיר העילית ודוני גראד העיר התחתית

היום שלנו התחיל כהמלצת שומרת הגן הבוטני מאתמול, ואכן הגענו הגענו בשעה 9:30 לסייר בגן.
בדרך עברנו בגינה קטנה והתלהבנו מהפסל שגילינו בה
משתין על כולם בקשת

הגן הבוטני מתואר במדריך כמקום רגוע שנעים לסייר בו ואכן כזה הוא.

הפרח מ"חנות קטנה ומטריפה" אוכל לדנה את האצבע
בשעה 11:00 הצטרפנו ל Free walking tour  בכיכר המרכזית. למדריכה שלנו קראו דורה (היה לה תיק גב) והיא היתה ממש חביבה. הסיור נערך בזאגרב עילית שהיא גם ההיסטורית יותר.
בין שאר סיפורי ההיסטוריה של המקום עוברים ליד התותח של העיר שכל יום בשעה 12:00 עדיין יורה (היסטורית על מנת לתאם את שעת הפעלת פעמוני הכנסיות). רעש הפיצוץ כמעט עשה לנו התקף לב כמו לסבתא...
העשן רגע אחרי הפיצוץ
אחרי הסיור חזרנו כדי לעלות על המגדל.
לנגה חשוב לציין שהיו 113 מדרגות בדרך למעלה, לא רציניים...
התותח המדובר שראינו כשעלינו לתצפית מהמגדל
בהמשך הרחוב  הלכנו לראות את החלפת המשמר, שברוב הימים פוגשים שחקנים שעושים את זה, אך מפעם לפעם פוגשים את הגירסה ה"אמיתית". שלכבודנו אכן היתה כזו. (לטענת המדריכה אי אפשר לדעת מתי הגירסה האמיתית).
עברנו בשוק וליד הכנסייה, לא נכנסנו כי לסיור אסור להכניס לכנסייה איזה עינייני "בעלות".
ההמדריכה דורה מסבירה

פסל של אישה בחלון מוצב בגן המשחקים בוואדי להזכיר שפעם זה היה אזור של זנות.
טוסיק חשוף
בסיום הסיור קנינו משהו לנשנש בסתם מאפייה (אחרי שניסינו ללא הצלחה למצוא את הבורק שהמדריכה המליצה עליו), והלכנו לנוח בדירה.
אחרי המנוחה חזרנו לסיבוב נוסף בעיר העילית החלק הזה מורכב במקור משני כפרים משני צידי הואדי שהתאחדו לאחד. הואדי היום הוא אזור מלא מסעדות, ברים וחנויות בעיקר לתיירים.
עלינו לתצפית מהמגדל.
בעיר העילית יש עדיין כמה מאות פנסי רחוב מופעלים על גז, ואשכרה יש 2 אנשים שעבודתם היא לעשות סיבוב להדליק/לכבות אותם מדי ערב ובוקר.
קצת תמונות...

הלכנו לראות את Museum of Broken Relationships  שכולו מלא בסיפורים של דברים שנשארו אחרי הפרידה ולא רוצים לשמור. כל העניין נשמע כמו גימיק זול לתיירים אבל יש מגוון סיפורים מכל מיני סוגים- לא רק רומנטיקה שנגמרה- וחלקם ממש מעניינים.

בכניסה למוזיאון

המשכנו להסתובב עוד באזור
תצפית על העיר

הרבה סמטאות יפות יש באזור. העליה מהוואדי לשוק Dolac והכנסיה.

תמונת גוליבר ענקית על בית -לא ברור

מדרגות היורדות מהגינה לוואדי

את היום סיימנו במסעדה נחמדה על המרפסת ליד השוק Plac, ששמה זו המילה הסלנגית של תושבי זאגרב לשוק. לידה אגב מצאנו את הבורק מהצהריים רק שבשעה זו הוא היה סגור...
סוף היום השני נגמר בהתחלה של אריזות לקראת היציאה מחר.