יום שבת, 20 ביולי 2019

פארק קרקה בדרך לספליט

הבוקר קמנו ואחרי אריזות התחלנו את דרכנו לספליט כשהיעד הראשון שלנו הוא פארק קרקה (Krka park). אז הנה קצת אינפורמציה חשובה על הפארק שגילינו. ראשית,  כמה קילומטרים לפני Skradin כבר עומדים אנשים ומציעים לכם חניה "זולה" רק  20€ לכל היום. זה המקום ממנו שטים לאזור המפלים. אבל כשמגיעים לפארק מהכניסה שנקראית Lozovac מגלים שהחניה שם היא בכלל חינם. משם נכנסים כקילומטר רגלית או באוטובוס (שאטל).
גם עם השירותים גילינו שיש את אותו הטריק. בכניסה לפארק ליד הקופות עומדת אישה ולוקחת 5 Kuna  עבור השימוש והשירותים קטנים ולא מאוד מזמינים, אבל אתה מרגיש שאין ברירה. בסוף היום שהלכנו לשירותים שנמצאים באזור החניה בפנים, מצאנו שיש שם גם שירותים יותר גדולים ונקיים וגם הם בחינם.
בחלק הזה של הפארק ישנה הקפצה באוטובוס לתחנה שממנה מתחילים ללכת רגלית במסלול מעגלי. חלק מההליכה על גשרי עץ לאורך המפלים עד לאיזור המרכזי, שבו יש גם אפשרות לקנות אוכל ושתיה וגם אזור הרחצה. איתי ונגה התרחצו, השאר טבלו רגליים.

איתי ונגה במים

הפארק היה צפןף בטירוף כמעט על גבול הלא נעים ועדיין יפה מאוד. אחרי הרחצה וההתאוששות התחלנו לעלות חזרה לתחנת האוטובוס. במקום היה טורבינת חשמל שהתחילו לעבוד ב1895 יומיים אחרי שטסלה הפעיל את שלו. וקווי החשמל היו מוכנים אפילו לפני אלו של טסלה...

נגה מצאה  קצת תעסוקה של אתגרי טיפוס עד שיגיע האוטובוס
 משם נסענו לעשות תצפית על המנזר Visovac Monastry בעקרון אפשר להגיע אליו בסירה 45 דק' הלוך חצי שעה סיור במקום ועוד 45 דק' חזרה. מתחנת מידע אמרו לנו שעד שנגיע לשם כנראה כבר יהיה מאוחר להיום, אז ויתרנו על הסירה.

נגה טבלה רגליים, למרות שמבחינתה היה עדיף לעשות רחצה של ממש שם.

הגענו לספליט ומצאנו את בעלת הבית והדירה. התאגנו ויצאנו לאכול. הפעם דנה החליטה על המסעדה ובחרה לנו מקום ממש נחמד  Galerija Food האוכל היה ממש איכותי כל המנות היו מוצלחת.
מחכים לאוכל

בדרך חזרה לדירה נתקלנו במקרה בחזרה פתוחה של האופרה עמדנו ושמענו אותם שרים בתוך הארמון שיצר אקוסטיקה מעולה.