יום שני, 15 ביולי 2019

חצי האי איסטריה

הדירה בבוזט ממוקמת בדיוק מול הסופר. מה שמאפשר לרדת בבוקר ולהביא לחמניות טריות ל"שיטת הסנדביצ'ים".
היום הזה יועד להסתובבות בכפריים באיזור ההררי במרכז איסריה (Istria). בכל אחד מהם יש אזור עתיק שמעניין להסתובב בו (כמו בבוזט שם הסתובבנו אמש). התחלנו בז'וורשיה Završje - Grožnjan כפר קטן שרוב האזור העתיק הרוס כנראה מרעידת האדמה ההיסטורית שהיתה באזור.
יש באזור לא מעט כפרים כאלה, שהיו לאורך המאות עיירות-מבצר קטנות (או קטנטנות). מצב השימור, השימוש, האכלוס והתיירותיות מאוד שונה מאחת לשניה.


דלת מוזרה

הפסקת סנדביץ
משם המשכנו לעיירה המתויירת ביותר באזור, מוטובן Motovun.  העיירה בנויה לתיירים כמו שצריך. מלאה חנויות של אומנים מקומיים, חניות לממכר מוצרי כמהין, שמן ויין.
החניה למטה וההגעה לחלק העתיק/מבוצר באוטובוס (בתשלום). ירדנו רגלית.
קצת תמונות  מהכפר



 באיזה שלב נגה רצתה שנעשה את הסיבוב על החומה והלכה לברר פרטים. האם באמת היתה לנו ברירה? כמובן שהלכנו.

מתחיל בהליכה מסביב למבצר





לסיום היום הלכנו לעשות truffle huntting עם ניקולא. שיום קודם התקשרנו אלי בטעות כבעלים של הדירה בבוזט, היתה שיחת חרשים מצחיקה כי אנחנו אמרנו שהיום באים והוא אמר שאין לו הזמנה להיום. בסוף התגלתה הטעות... והכול סודר.
הסיור היה מאוד נחמד לא באמת מוצאים פטריות כי הסיכוי לכך הוא לא ממש גדול. אז אחרי הסבר מפורט על כל התהליך של מציאת כמהין. ניקולא נתן לנו 2 פטריות כמהין ומעדר קטן ושולח ליער להטמין אותם. בסיום משחרר את הכלבים נרו ורוני ושולח אותם למצוא את הפטריות. כמובן שהכלבים מצאו.
סיום היום היה לפי אופציה שניקולא הציע לנו במסעדה מפוארת (של חבר שלו) עם 4 מנות עם כמהין Zigante
תכלס אחרי הגשת רוב המנות המלצר בא ומגורר פיסות כמהין עליהן. עצוב לומר- תוספת הטעם לא היתה מרגשת במיוחד.
מגרר כמהין על המנה



מנת הפסטה היתה הטובה ביותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה