יום רביעי, 3 באוגוסט 2022

חדר המלחמה של צ'רציל ועוד

כמו שאתם זוכרים הגענו לסיור חינם בתחילת הטיול ולא מצאנו אף אחד. אז אחרי בירורים נוספים הסתבר שהסיור מתחיל בשעה 10 כפי שכתוב באתר, ולא 11 כפי שהיה כתוב במייל. אז עמדנו בזמנים והגענו בשעה היעודה למקום המפגש, ואכן מצאנו את המדריך ג'יימס ואת הקבוצה.

הסיור הוא הכי קלאסי שיש: קובנט גרדן, כיכר טרפלגר, ארמון בקינגהם, בית הנבחרים, ויקטוריה ואליזבת טאוורס (ביג בן).
רואים את החלפת המשמר של הסוסים.

הסמטה שנתנה את ההשראה לדיאגון אלי בהארי פוטר

משם המשכנו לכיכר טרפלגר שהפעם בניגוד ליום הראשון שהיינו היא לא היתה כולה עטולכבוד ארוע ספורט נשים
כשאין ארוע ספורט בכיכר היא נראית הרבה יותר טוב

בפינה של כיכר טרפלגר נמצאת תחנת המשטרה הקטנה בעולם שנמצאת על מנת לצפות בהפגנות שנעשות בכיכר
תחנת המשטרה בתוך העמוד

משם המשכנו אל Admiralty Arc הנמצא בדיוק בצד השני של Mall street הבניין משקיף על בקינגהם פאלס מהצד השני. נמכר לאחרונה בכוונה להפוך אותו להיות מלון יוקרה תמורת הסכום הזעום של 717M ליש"ט אם מישהו חשב להשקיע...

נמכר להיות מלון יוקרה
ואז כבר הגענו לאזור המלכותי וראינו את החלפת המשמר על הסוסים

היוצאים

הבאים

השומרים נמצאים גם אם בני הבית המלכותיים אינם, כי זהו מעון רשמי

ארמון סנט ג'יימס, הישן והצנוע ביותר. כיום המעון של הנסיכים כשהם נמצאים יש גם שמירה
בן מנסה להשתחל...

ארמון בקינגהם
אז המדריך סיפר עד כמה שמור הארמון.
בשנת 1982 מייקל פייגן כשהוא שתוי כלוט, החליט שזה יהיה ממש נחמד לבקר בארמון בקינגהאם. הוא טיפס מעל החומה ואז על אחד המרזבים פתח את החלון כי הוא לא היה נעול, ונכנס פנימה. מצא בקבוק פורט ושתה אותו. הסתובב בארמון בחדרים הגיע לחדר של המלכה ודיבר איתה לפי סיפורו. בשנות ה-80 פריצה לארמון לא נחשבה לפשע מסוכן ומייקל הואשם אך ורק בגניבה (של בקבוק הפורט), אבל מאחר והוא נשלח למחלקה פסיכאטרית לאבחון, האישומים נגדו הוסרו. מבית המלוכה מעולם לא הגיבו על הסיפור...

משם הלכנו קטע לאורכו של סנט ג'ימס פארק
על הגשר בפארק

בין פסלי שועי עולם העומדים ופניהם לפרלמנט, גם אישה שלחמה לזכויות נשים.
הגענו לאזור הפרלמנט ושם הצטלמנו עם הביג בן שהוא בעצם אחד מתוך שני מגדלים ויקטוריה ואליזבת (הביג בן) טאוור.

אחרי הסיור והפסקת התרעננות בקפה בפארק הלכנו ל"חדר המלחמה של צ'רצ'יל", קומפלקס תת-קרקעי ממנו נוהלה מלחמת העולם השניה. המקום הפתיע לטובה ראשית כי היה לו מדריך קולי בעברית ושנית כי אתה באמת רואה מה קרה שם ואיך הכל תיפקד. שזה די מגניב. יש גם תצוגה מוזיאלית מושקעת על כל חיי צ'רצ'יל. אפשר להזמין כרטיסים מראש וזה יכול לחסוך זמן התור (כשבאנו בצהריים התור היה יחסית קצר).

מחכים בתור להכנס.

בחדר המלחמה

משם הלכנו לקניות חשובות בקובנט גרדן ולאכול אוכל לפני ההצגה.
ראינו את ההצגה The Play That Goes Wrong שהיתה סיום מוצלח ומצחיק
התאטרון

מבקשים מישהו מהקהל שיחזיק את המדף

הגענו לחדר בהיי מההצגה אבל מותשים לגמרי.