יום ראשון, 31 ביולי 2022

קיו גרדנס - Royal Botanic Gardens, Kew

כהרגלנו קמנו, אכלנו ארוחת בוקר, ויצאנו לדרך. כשהגענו לתחנת המטרו גילינו שהרכבת לריצמונד לא עובדת, ולא נוכל להגיע איתה לקיו גרדנס. ה city mapper  (תוכנת ה moovit המקומית)  הציעה לנו לנסוע מה שאפשר בתחתית ואח"כ להחליף לאוטובוס. הנסיעה באוטובוס היתה חוויה לכשעצמה, הגיע אוטובוס קומותיים כשהכסאות למעלה פנויים.

יושבים למעלה מקדימה

מבט מקדימה

חלק מהשיקול להגיע לגנים ביום ראשון היה שזה יהיה מקום עם פחות צפיפות ביחס לסופ"ש. הגנים גדולים ואין בעיה של מקום. היה לנו יום מצויין לטיול בגנים היה נעים ברוב היום ואפילו היו כמה רגעי טיפות קלות.

הכניסה לגן
התחלנו בחממה Palm House שיש בה צמחים מכל היבשות
בחממה Palm House
עצים
פרחים

בתוך החממה אפשר לעלות למעבר היקפי ולקבל מבט מלמעלה

בדרך עברנו ליד העץ Locombe Oak שהוא תוצר של הכלאה טבעית בין שני סוגי אלון אחרים ונקרא על שם האיש שטיפח אותו. מכיוון שהוא כל כך אהב את העץ, הוא כרת חלקים ממנו ושמר את הקרשים מתחת למיטה, שאיתם יבנו לו את ארון הקבורה שלו.

לטיפוס
בגלל שביל שסידרו בפארק הזיזו את העץ 20 מטר

משם המשכנו אל ה Treetop Walkway שהוא הליכה נחמדה נחבאת בין הצמרות. העליה לשם במדרגות לאכזבתה של נגה...

רז רץ למעלה
גם נגה הוכיחה יכולות טיפוס:

נגה מטפסת על עץ

בטיילת למעלה

אפילו יש קצת נוף מעל העצים

משם המשכנו אל ה  The Children’s Garden דאגנו להזמין תור לכניסה מראש. שם נגה יכלה לטפס על העצים כמו שהיא אוהבת...

המשכנו אל  Kew Palace הארמון של המלך ג'ורג' השלישי בזמן תקופת מחלת הנפש שלו.

פה המלך גר עם המשפחה שלו בכמה תקופות של התקפי מחלה. בסוף ימיו הוא כבר לא ממש ידע מה קורה מסביבו ואפילו לא ספרו לו שאישתו המלכה שרלוט נפטרה ב-1818.  בתקופת המלכה ויקטוריה הבית נפתח לקהל והיום הוא עוסק בין היתר המודעות לנושא מחלות הנפש.
הדגל שתולים כאשר בן משפחה מת. נתלה כאשר המלכה נפטרה

הביקור בארמון התגלה כממש מעניין. היו להם 15 ילדים חלקם מתו בגילים מאוד צעירים

ממחיש את מספר הילדים

רוב הנכדים היו ממזרים שאינם ראויים למלוכה. לבסוף הצליחו לחתן את אחד הבנים עם מלכה מגרמניה ויחד נולדה להם ויקטוריה שהיתה ראויה למלוכה (כפי שהוכיחה משך עשרות רבות ומוצלחות של מלוכה).

מנוחה בגן הארמון

משם המשנו את טיולנו בגן
גשר בלי חיבור בין העמודים

מטס אווזים שחלף בגשר

פינות חמד

ביקור ב- Temperate House  (כלומר חממה פחות לחה וחמה מהקודמת)

העציץ הכי יפה בגן לפחות לטעמם של איתי ונגה. לא הצלחנו למצוא את שמו.

הספקנו לעבור בגן היפני שהוא מושקה וירוק בניגוד למסביב הצהוב, ומשם כבר יצאנו מהגן.
ירוק רק איפה שמשקים

הפגודה היתה סגורה לעלייה

יצאנו מהפארק וחיפשנו פאב לראות את גמר יורו 2022 לנשים. המשחק היה במחצית אבל התוצאה עדיין היתה 0:0

בפאב צופים בסיום

"הלביאות" האנגליות גברו 1:2 על גרמניה בהארכה, וחגגו תואר ראשון בתולדותיהן.הפאב הגיב בתשואות הראויות.

שמחת הניצחון

אכלנו בוריטוס לארוחת ערב ונסענו חזרה למלון מותשים מהיום הארוך.